неделя, 9 март 2008 г.

История на GTA


Grand Theft Auto отново е в Ню Йорк. След застоите си през 80те години в Маями (Vice City) и през 90те в Лос Анджелис, Сан Франциско и Лас Вегас (San Andreas), всеизвестната екшън игра с отворено действие на Rockstar се "завърна на местопрестъплението" - обратно в Либърти Сити, имитацията на Ню Йорк, където беше установена и GTA III.

Това е историята и бъдещето на Grand Theft Auto съвсем накратко, но знаете ли цялата история на култовата поредица? Едно интересно четиво за това как група шотландци правят една от най-известните игри в света:


Серията Grand Theft Auto е създадена през 1997 от шотландски екип от разработчици, познат като DMA Design, който после се преименува на Rockstar North. Първите версии на GTA се играли с поглед от "птиче око" и представили вече добре познатата възможност да се краде и кара всяка кола в града. Разработчиците използвали Лондон като първото познаваемо местоположение на поредицата. И така се родила GTA London: 1969. Следващата версия на играта е GTA 2, която въвежда по-модерна за времето си графика, но истинската перла на Rockstar е GTA III.

След пускането на GTA III на гейм пазара, Grand Theft Auto преминава от успех в блокбъстър. Освен за компютър, Grand Theft Auto вече бе достъпна и за PS2. Разположението на играта бе в Либърти Сити, а най-важното за GTA III беше, че се играеше триизмерно. Играчите вече контролираха безименен хулиган. Радиостанции, заредени с лицензирани песни, реклами и тоук шоута добавяха реализъм към геймплея. Играта се превърна в хит.

През 2002, Vice City представи още по-екзотична атмосфера на геймплей. Местоположението на играта бе в имитация на Маями, главният герой бе предстъпник с италианското име Томас (Томи) Версети, а действието се развиваше през 80те години, на фона на романтичните и спокойно песни по радиото и мафиотския облик на героя. Две години по-късно, 2004 година, гангстерът Карл (СиДжей) Джонсън издигаше своята банда в тежките 90 години на 20 век в Лос Анджелис, Сан Франциско и Лас Вегас - GTA: San Andreas.

2004 година. Grand Theft Auto е феноменална игра, присъстваща в компютъра на всеки запален геймър. San Andreas е продадена в повече от 5 милиона копия само в последните три месеца на 2004, според проучвания на NPD, фирма за маркетинг анализи. От страна на критиците, San Andreas бе обвинена за твърде насилствена и сексуална, след като датски хакер отключи сексуалните сцени в играта с Hot Coffee Mod. За геймърите това е култова игра, даваща им свободата да правят почти всичко, което желаят.

Април месец, 2007 година. Феновете на Grand Theft Auto тръпнат в очакване на последната GTA - Grand Theft Auto IV. Досега е пуснат само един трейлър, за който Rockstar потвърдиха, че всеки кадър е от геймплея на играта. Още трейлъри ще бъдат пуснати преди дебюта на GTA IV за PS3 и Xbox 360 през октомври месец. Списанието Game Informer обяви ревю на играта в своето майско издание.
Ще почна още от първата част на трейлъра - преминаващия влак през града:

Разгледайте първо лявата страна, но внимателно. Какво виждате? Реклами, прегради, растителност, спирка. Да, издигнатата част в долния ляв ъгъл най-вероятно е спирка за влаковете. Естествено. Щом има влак, то е логично да можеш да се качиш на него. Но в GTA IV очаквам възможност хем да се возиш, хем да караш влака. Забелязва се реклама "Fly to VICE CITY" - 300$, тоест "Летете до Vice City за 300 долара". По същия начин във Vice City имаше рекламен билборд на летището - "Travel to Liberty City". Но това, което добавя реалистичност към градския пейзаж са дребните детайли - разкривената ограда, растителността тук-таме, гълъбчето на оградата... В дясната част на снимката - от сградите излиза някакъв мижав дим. Да, това са работещи климатици по къщите. Rockstar никога не са стигали до такава детайлност в Grand Theft Auto. Но този път може би наистина нещата ще са различни. А може би ще има сезони в играта?
Euphoira е нов, революционен физичен енджин, създаден от NaturalMotion. Днес NaturalMotion, водещият разработчик на 3D аницамионна технология, обяви партньорство с Rockstar Games за интегриране на физичния енджин в излизащите, ново-поколение игри на Rockstar. Интеграцията на Euphoira в игрите на Rockstar вече е на висока степен, тъй като компаниите работят заедно по въпроса от няколко месеца.

Ако Euphoira бъде вграден в Grand Theft Auto IV, можем да очакваме невиждано досега ниво на реализъм на държанието на предметите и героите в играта. От демонстрацията се вижда, че различните предмети действат абсолютно като истински, чупенето на дъската примерно е напълно реалистично - на резки и то различно всеки път. Ако "нещата наистина са различни" (трейлърът на GTA IV е именуван "нещата ще са различни"), то геймърите ще се насладят на ново ниво на графичен и физичен реализъм в GTA IV, благодарение на RAGE (потвърдено) и Euphoira (чакаме потвърждение).
GTA 4 ще излезе на 29- ти април 2008!
Какво мислите за играта?

Няма коментари: